تمامی سفارشات شما کمتر از 24 ساعت پس از ثبت، تحویل پست میشود. با خیال راحت خرید کنید.

کالاها

دسته بندی ها

تمامی سفارشات شما کمتر از 24 ساعت پس از ثبت، تحویل پست میشود. با خیال راحت خرید کنید.

کالاها

دسته بندی ها

بدون پاسخ

مقایسه انواع هارد وسترن دیجیتال (بررسی کامل +6 مدل)

یکی از مهم‌ترین لوازم و قطعات برای سیستم‌های مختلف، حافظه داخلی است که به آن هارد دیسک نیز گفته می‌شود. با کمک این قطعات و تجهیزات می‌توان فایل‌های داده، اسناد، تصاویر، ویدیوها و …. را نگهداری و مراقبت کرد و یا اپلیکیشن‌های مختلف، برنامه‌ها، سیستم عامل و…. را درون آن ذخیره و ثبت نمود. یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های سازنده انواع حافظه داخلی و یا هارد دیسک، برند وسترن دیجیتال Western digital است. این مجموعه انواع مختلفی از هارد درایوها، درایوهای حالت جامد و…. را طراحی و تولید کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا پاسخگوی نیازهای مختلف آن‌ها باشد.

 

در این مقاله به مقایسه انواع هارد وسترن دیجیتال خواهیم پرداخت و معنای رنگ بندی انواع هارد اینترنال این شرکت سازنده را مرور و بررسی خواهیم کرد تا کاربران با سهولت بیشتری به انتخاب و خرید محصول مناسب دست بزنند. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

 

معنای رنگ بندی انواع هارد اینترنال وسترن دیجیتال

رنگ بندی انواع هارد اینترنال وسترن دیجیتال ممکن است شما را با سردرگمی روبرو کند و ندانید از میان این محصولات کدام یک را برای خرید در نظر بگیرید. در حالی که اگر با معنای این رنگ بندی‌ها آشنا شده و دلیل استفاده از آن‌ها را بدانید خواهید فهمید که اتفاقاً وجود رنگ‌های مختلف، تسهیل کننده و تسریع کننده فرایند خرید و انتخاب شما خواهد بود.

شرکت سازنده وسترن دیجیتال سعی خود را به کار گرفته تا هارد دیسک‌های اینترنال خود را برای مصارف و کاربران گوناگون طراحی و تولید کند تا نیازهای متنوع آن‌ها را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد. به همین منظور طیف وسیعی از این محصولات را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

برای اینکه این شرکت به کاربران کمک کند تا محصول مورد نظر خود را به راحت‌ترین شکل ممکن از میان محصولات متنوع ساخته شده توسط این برند انتخاب و خریداری کنند آن‌ها را در رنگ بندی‌های مختلفی طراحی و تولید می‌کند.

رنگ بندی این محصولات نشان دهنده سرعت عملکرد هارد دیسک در ذخیره سازی اطلاعات، پردازش و مدیریت آن‌ها بوده و طول عمر مفید، دوام و ماندگاری این محصولات را نیز نشان می‌دهد. از سوی دیگر کاربران می‌توانند بر اساس رنگ بندی هارد دیسک‌های این برند با نحوه عملکرد آن‌ها نیز آشنا شوند. قیمت، کیفیت و میزان بازدهی این محصولات نیز با یکدیگر متفاوت است.

هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال را می‌توانید در ۶ نسل به رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی، سبز، بنفش و طلایی در بازار مشاهده کنید که هر کدام برای کاربرد در مصارف خاصی مناسبند.

به همین دلیل کاربران می‌توانند پیش از خرید این محصولات در ابتدا به این پرسش پاسخ دهند که هارد دیسک مورد نظر را برای انجام چه کاری می‌خواهند و یا به چه میزان فضای ذخیره سازی و حجم نیاز دارند؟. بعد از پاسخ صحیح و مناسب به این پرسش‌ها می‌توانید محصول با رنگ مورد نظر و متناسب با کاربردها و نیازهایتان را انتخاب و خریداری کنید.

هارد وسترن دیجیتال آبی

هارد وسترن دیجیتال آبی رنگ را می‌توان یک نوع هارد و یا فضای ذخیره سازی چند منظوره به شمار آورد. در حالت معمول کاربران از این نوع هارد دیسک برای حفاظت از اطلاعات و داده‌ها و فایل‌ها در سیستم‌های کامپیوتری دسکتاپی ساده و خانگی استفاده می‌کنند.

هارد وسترن دیجیتال آبی

شما می‌توانید از این محصولات در طولانی مدت استفاده کرده و نگران آسیب دیدگی و یا عدم کارکرد مطلوب و مناسب آن هم نباشید. این محصولات پاسخگوی انواع مختلفی از فعالیت‌های روزمره هستند. برای نمونه به شما کمک می‌کنند تا عملیات ذخیره فایل را به سرانجام برسانید و یا بازی‌های ساده کامپیوتری را انجام دهید.

نکته قابل ذکر دیگر در زمینه این نوع هارد دیسک، فضای ذخیره سازی آن است که از ۲۵۰ گیگابایت آغاز شده و تا ۶ ترابایت ادامه پیدا می‌کند.

شما می‌توانید هارد وسترن دیجیتال آبی رنگ را در مدل‌های ۵۴۰۰ دور در دقیقه با ماکسیمم ظرفیت ۶ ترابایت انتخاب و خریداری کنید و یا مدل دیگر آن، یعنی هارد دیسک ۷۲۰۰ دور در دقیقه با ماکسیمم ظرفیت ۲ ترابایت را برای خرید در نظر بگیرید.

این موضوع به طور کامل به نوع نیازها و مصارف شما بستگی دارد. شرکت سازنده وسترن دیجیتال در حال حاضر نسل جدید این محصولات را نیز طراحی و تولید کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

این هاردها با ssd همراهی کرده و می‌توان آن‌ها را یک نوع هارد دیسک هیبریدی به شمار آورد. اگر به سرعت پردازش بالاتر در فعالیت‌های معمولی و روزانه خود نیاز دارید بهتر است این محصولات را برای خرید در نظر بگیرید.

 

هارد وسترن دیجیتال قرمز

شرکت سازنده وسترن دیجیتال برخی از مدل‌های هارد خود را به رنگ قرمز طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه داده است. با دیدن رنگ قرمز این محصولات متوجه خواهید شد که به طور ویژه برای استفاده در سیستم‌های nas و raid تولید شده‌اند.

هارد وسترن دیجتال قرمز

پس می‌توانید آن‌ها را در کسب و کارهای کوچک به کار گرفته و اطلاعات و فایل‌های مورد نظر خود را در یک فضای امن ذخیره سازید. همان‌طور که می‌دانید nas شکل کوتاه شده و مخفف عبارت حافظه متصل به شبکه است. حافظه‌ای که می‌توان آن را به یک شبکه خاص اتصال داد.

در حالت معمول از این سیستم در سازمان‌ها و کسب و کارهای کوچک استفاده می‌کنند تا یک فضای ذخیره سازی و یا محفظه مرکزی برای ذخیره سازی و مراقبت از اطلاعات در اختیار داشته باشند. به طور کلی می‌توان این سیستم را یک نوع شبکه ابری و خصوصی برای کسب و کارهای کوچک محسوب کرد.

سیستم دیگری که می‌تواند از هارد وسترن دیجیتال قرمز رنگ استفاده کند، سیستم raid است. سیستمی که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند فایل‌ها و داده‌های مورد نظر خود را در هارد درایوهای مختلف ذخیره و ثبت کنند.

نکته قابل ذکر این است که تمامی هاردهای کانفیگ شده به عنوان یک سیستم ذخیره می‌توانند تحت کنترل و مدیریت سیستم raid عمل نمایند. شما می‌توانید از هارد وسترن دیجیتال قرمز رنگ در موارد و کاربردهایی استفاده کنید که اقدام مورد نظر از عهده هاردهای آبی رنگ بر نمی‌آید.

برای نمونه سازمان‌هایی که در ۷ روز هفته مشغول به فعالیت هستند و پرسنل آن‌ها در شیفت‌های چرخشی به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنند، یکی از مهمترین این موارد هستند. چراکه چنین مجموعه‌هایی باید به طور مداوم به محل ذخیره سازی اطلاعات و فایل‌ها دسترسی داشته باشند.

در این شرایط هارد دیسک آبی قادر به مدیریت حجم بالای عملیات و فعالیت‌ها نخواهد بود. چراکه این محصولات به طور ویژه برای مصارف عمومی و خانگی تولید شده و تنها می‌توانند از عهده کارهای ساده برآیند.

حواستان به این نکته هم باشد که هارد دیسک وسترن دیجیتال به رنگ قرمز می‌تواند عملیات خواندن اطلاعات را به نحو مطلوب و مناسبی به سرانجام برساند. در واقع می‌توان گفت عملکرد این سیستم در خوانش اطلاعات بسیار مناسب‌تر و مطلوب‌تر از نوشتن اطلاعات است. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل استفاده از این هارد وسترن دیجیتال در حافظه سیستم nas است.

چراکه در این سیستم‌ها اطلاعات از امکان ذخیره شدن بر روی شبکه برخوردارند و چندین کاربر می‌توانند به صورت همزمان به آن متصل شوند. شرکت سازنده وسترن دیجیتال این محصول خود را در نسخ متفاوتی طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه داده است.

از میان این محصولات نسخه پرو را می‌توانید با ظرفیت ذخیره سازی ۱۸ ترابایت انتخاب و خریداری کنید و در مصارف خود به کار گیرید.

هارد وسترن دیجیتال سبز

هارد وسترن دیجیتال سبز را می‌توان ارزان قیمت‌ترین درایوهای ساخته شده توسط این برند به شمار آورد. از این نوع هارد دیسک‌ها به منظور ذخیره سازی نسخه پشتیبان و یا ذخیره فایل‌ها استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید.

هارد وسترن دیجیتال سبز

در حال حاضر این تجهیزات تنها در نوع ssd تولید شده و در سیستم‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که خنک بودن در آن‌ها اهمیت و ضرورت ویژه‌ای دارد و یا نیاز است سیستم مورد نظر عملکردی بدون سر و صدا داشته باشد.

شما می‌توانید از هارد وسترن دیجیتال سبز رنگ برای انجام فعالیت‌های سبک کمک بگیرید. این محصولات مصرف انرژی بسیار پایینی هم داشته و دوست دار محیط زیست هستند. در حال حاضر مدل‌های مختلفی از این هارد دیسک‌ها طراحی و تولید شده و در بازار وجود دارند که ظرفیت حافظه و ذخیره سازی داده‌ها در آن‌ها چیزی میان ۵۰۰ گیگابایت تا ۳ ترابایت است.

 

هارد وسترن دیجیتال مشکی

همان‌طور که می‌دانید و تاکنون نیز اشاره شد شرکت وسترن دیجیتال هر کدام از هارد دیسک‌های خود را برای کاربرد در مصارف خاصی طراحی و تولید کرده است. پس کاربران می‌توانند با توجه به نوع نیازها و مصارف خود محصول مناسب را برای خرید در نظر بگیرند.

هارد وسترن مشکی

برای نمونه هارد دیسک وسترن دیجیتال مشکی رنگ به طور ویژه برای کاربرانی تولید شده که تمایل دارند یک فضای ذخیره سازی اکسترنال در اختیار داشته باشند که از عملکردی بسیار مناسب و قدرتمند برخوردار است. این نوع هارد دیسک شرکت وسترن دیجیتال برای ادیت تصاویر بسیار مناسب بوده و یا می‌توان از طریق آن بازی‌های حرفه‌ای را به نحو مطلوب به نمایش درآورد.

به همین ترتیب این هارد محصولی ایده‌آل برای گیمرهای حرفه‌ای و ادیتورها بوده و برای تولید محتوا بسیار مناسب است. این هارد‌ها از ۱۲۸ مگابایت حافظه پنهان برخوردار شده‌اند و نسخه‌های مختلف آن‌ها سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه دارند. این هارد دیسک از عمر و دوام طولانی مدتی برخوردار شده و سرعت و قابلیت اطمینان آن بسیار بالا است.

 

هارد وسترن دیجیتال بنفش

کاربرانی که تمایل دارند از یک نوع هارد دیسک خاص برای سیستم‌های نظارتی و یا دوربین‌های مداربسته استفاده کنند بهتر است از میان محصولات متنوع شرکت وسترن دیجیتال هارد دیسک بنفش رنگ را برای خرید در نظر بگیرند که به طور ویژه برای چنین فعالیت‌هایی ساخته شده است.

هارد وسترن دیجیتال بنفش

همان‌طور که می‌دانید سیستم‌های حفاظتی و یا نظارتی مانند دوربین‌های مدار بسته باید برای ذخیره سازی اطلاعات از فضایی خاص استفاده کنند که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس است. از سوی دیگر باید بتوانند اطلاعات را به صورت مستمر و در هفت روز هفته بر روی فضای مورد نظر ذخیره و ثبت سازند.

این فضا باید از ظرفیت بالایی هم برخوردار شده باشد. در این صورت می‌توان ویدیوها و تصاویر با کیفیت و با حجم بالا را بر روی آن ذخیره و ثبت کرد. شرکت وسترن دیجیتال نسبت به این دغدغه کاربران بی توجه نبوده و با در نظر گرفتن این نکات و موارد، هارد دیسک بنفش رنگ را طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه داده است تا نیاز کاربران را به طور کامل برآورده سازد.

 

هارد وسترن دیجیتال طلایی

هارد وسترن دیجیتال طلایی با کیفیت‌ترین محصول ساخته شده توسط این شرکت است و می‌توان آن را پیچیده‌ترین هارد درایو برند وسترن دیجیتال نیز به شمار آورد. برای خرید این محصول باید قیمت بالاتری هم نسبت به دیگر هارد دیسک‌های معرفی شده در بالا پرداخت کنید.

هارد وسترن دیجیتال طلایی

با این حال پس از خرید از کیفیت عالی و عملکرد فوق العاده آن بهره‌مند خواهید شد. هارد دیسک‌های طلایی وسترن دیجیتال فضایی برای ذخیره سازی داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند که آن‌ها می‌توانند در طولانی مدت از این فضا استفاده کنند.

پس شما هم می‌توانید از این هاردها در دیتا سنترها و مراکز داده استفاده کنید و از طریق آن‌ها به مدیریت همزمان چندین سیستم پیچیده و سرورهای مختلف اقدام نمایید. هاردهای وسترن دیجیتال که با رنگ طلایی طراحی و تولید شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، از حداکثر ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ ترابایت برخوردار شده‌اند و سرعت آن‌ها نیز ۷۲۰۰ دور در دقیقه است.

حافظه پنهان و یا کش در نظر گرفته شده برای این محصولات ۱۲۸ یا ۲۵۶ مگابایت است. شما می‌توانید از این نوع هاردها برای مصارف و کاربردهای دائمی خود استفاده کرده و از بازدهی بالای آن‌ها برخوردار شوید. به این معنا که این محصولات قابل استفاده در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت از شبانه روز هستند.

این نوع درایوهای شرکت وسترن دیجیتال به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند در طول یک سال به مدیریت حجم بسیار بالای داده‌ها یعنی ۵۵۰ ترابایت دست بزنند و آن‌ها را مورد پردازش قرار دهند.

شرکت سازنده وسترن دیجیتال برای این نوع از هارد دیسک‌های خود امکانات و ویژگی‌های دیگری را نیز در نظر گرفته است تا نیازهای متنوع‌تر کاربران را هم پاسخ دهد.

از جمله این امکانات می‌توان به قابلیت stable trac اشاره کرد و یا سنسور شوک مولتی آکسیس multi axis را نام برد. برخی از این سیستم‌ها نیز به امکان و فناوری dynamic fly height مجهز شده‌اند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که در این مقاله به تفصیل شرح داده شد، به معنای رنگ بندی انواع هارد اینترنال وسترن دیجیتال و دلیل استفاده از هر کدام پرداختیم، که هر کدام برای مصارف خاصی ساخته شده که شما با توجه به نیازتان مورد استفاده قرار دهید.

راهنمای مقاله

فهرست مطالب

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لوازمینو فروشگاه تخصصی تجهیزات شبکه و لوازم جانبی ساخته شد تا جنس اصل درجه یک با اقتصادی ترین قیمت بازار را به شما ارائه دهد.

استان اصفهان ، اصفهان ، خیابان رباط دوم ، بلوار گل محمدی ، فروشگاه محصولات سلامتی کازو

تمامی حقوق این سایت متعلق است به لوازمینو وکپی برداری بدون اجازه کتبی مجاز نیست. طراحی شده با ❤️ توسط شهر وردپرس

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه